9 Sept 2014

Peluang Kedua - Peperiksaan Ulangan Online Penguasa Kastam W41



Tahniah sekali pena ucapakan pada calon-calon yang telah lulus peperiksaan dalam talian pada 6 September lepas, keputusan peperiksaan tempoh hari telah pun keluar.

Tetapi mungkin rezeki tidak menyebelahi pena, dan Allah lebih tahu kenapa dan mengapa. Pena tidak berjaya, begitu juga dengan sebahagian besar rakan-rakan yang pena kenali tidak berjaya juga dalam peperiksaan kali ini. Dan alhamdulliah kami diberikan peluang sekali lagi untuk menjawab dan menduduki peperiksaan ulangan pada 10 September 2014.



Ada yang bertanya pena, memang minat dengan kastam ker?

Jika ditanya memang bukan ini yang pena mahukan bukan salah satu bidang pilihan pena. Tetapi kita tidak pernah tahu mana yang terbaik untuk untuk kita, kita boleh memilih apa sahaja yang kita inginkan tapi apa yang ditakdirkan untuk kita itu adalah yang terbaik. Janji Allah adalah tepat. Ketetapan daripadaNya adalah yang terbaik untuk kita.


Pena tidak meletakan harapan yang tinggi untuk jawatan ini, kerana pena tahu tahap kemampuan pena setakat mana, tetapi kemampuan dalaman yang "tersembunyi" belum pena ketahui lagi hanya sang pencipta sahaja mengetahuinya, kerana Dia adalah pencipta yang sempurna. Jika ia terbaik untuk pena, ummi pena, dan masyarakat pena  umumnya berdoa agar ia dipermudahkan dan dikuatkan hati untuk mengharungi segalanya. Jika tidak ada sesuatu yang lebih baik yang akan menanti. In Shaa Allah.

Tapi bila difikirkan semula sangat logik jika pena tidak lulus pun, sebab pena kurang study sebelum exam tempoh hari.

Harapnya esok akan berjalan dengan lancar dan segala urusan akan dipermudahkan Allah, dan semoga calon untuk exam esok akan diberikan kesabaran dan akan beroleh kejayaan dan lulus dengan cermelang.

Peluang kedua yang diberikan adalah laluan yang diberikan untuk memperbaiki apa yang kurang, tetapi hidup tiada peluang kedua, nyawa hanya sekali, peruntukan dengan segala kebaikan.







0 comments:

Post a Comment

 

♥ nukilan sang pena ✿ © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates