20 Feb 2013

Mencari Yang Halal

0comments

memang indah jika yang kita inginikan menjadi milik kita..
tetapi lebih indah jika ia HALAL buat kita..
tidak mudah tetapi yang tidak mudah yang terbaik
yang kita perlu harungi 
untuk mendapat yang terbaik..

walaupun hanya dapat mengenalinya diri
hanya untuk seketika..
tetapi sudah cukup untuk membuat aku tertawa.
terhibur...dah lama rasanya tidak
ketawa dan gelak seperti itu..
seperti dah lupa bagaiamana hendak ketawa
terima kasih kepada kepada dirinya 
walaupun dia tak kenal siapa diri ini yang sebenarnya..
amat menghargai apa yang dia lakukan..



jika diizinkan biarlah hati ini hanya disunting 
yang menjadi HALAL untuk diri ini..
tidak lagi mahu menanggung seksa menunggu orang yang
tidak pasti yang akhirnya dia telah pun menjadi
milik orang lain..
 

redha dan in shaa allah pemergiannya akan
digantikan dengan insan yang lebih baik
dan sempurna ...
in shaa allah
kepada dia yang telah mendirikan rumah tangga
semoga bahagia hingga ke akhir hayat..


Aku Sayang Kamu

0comments
kehidupan selepas tamat pengajian memang agak sukar...
jika terasa beban sebagai pelajar dah berat..
pelbagai benda nak kena buat..
assgment tue assgment nie..
tapi kini tanggungjawab makin berat...
mencari perkerjaan dan
membina kerjaya..
nampak mudah tapi sukar..

rindu zaman belajar...
nampak mudah lagi jika belajar..
rindu saat-saat buat assgment...
gie jalan-jalan cari bahan..

kat cnie ada satu video yang ingin dikongsikan bersama...
video ini adalah tugasan atau assggment yang diberikan oleh pensyarah..
untuk mengenali dengan lebih mudah jenis-jenis keluarga yang ada..
nampak mudah tapi agak sukar...
tapi alhamdulliah video berjaya disiapkan
dan semoga perkongsian ini dapat membuatkan kita bersyukur
dengan apa yang kita miliki
kerana
" Apa yang kau miliki tidak pernah aku miliki"

video

 "AKU SAYANG KAMU"

Graduate Career Accelereated Program (GCAP)

0comments
Selepas dah habis belajar nie...
nak buat apa lagi..cari kerjalah kan..
tapi rezeki belum ada lagi..
jadi terpaksa la jadi petani anggur dulu..
hehehe..
Graduate  Career Accelereated Program (GCAP)
adalah satu program yang diadakan bagi para siswazah yang belum
mendapat pekerjaan 
atau pekerjaan yang tidak sesuai dengan kelulusan

selama lima minggu pelajar yang mengikuti kursus
ini akan diberikan kemahiran
yang diperlukan dalam dunia kerjaya...

selama lima minggu banyak ilmu yang diterima
dan pengalama yang diperolehi
walaupun pada awalnya agak rasa rendah diri
walaupun sememangnya diri ini dah rendah
rendah diri sebab mereka yang datang menghadiri kursus ini
datang dari bidang yang hebat-hebat..

sedikit perkongsian daripada kursus yang telah dijalan di 
murni nursing colloge dari 19/11/12 hingga 22/12/12

hari pertama..semua nampak baik jer

sebahagian dari pembelajaran

kelas cam budak tadika..


bersama sir di minggu pertama

tarantula game

my classmate

sebahagian dari pembelajaran..ambik gambar


smile..

game best..

 

♥ nukilan sang pena ✿ © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates