30 Mar 2014

Siapalah aku ini..




Aku bertanya pada diri aku sendiri…
layakkah aku nie menjadi hamba Allah jika aku sering melakukan kesilapan..

Aku menyedari bahawa iman aku terlalu lemah dan nipis…
aku tak mampu untuk menolak kemungkaran yang datang dalam hidup aku…

Aku terasa berdosa sangat dengan apa yang telah aku lakukan…
Ya Allah itu maha pengampun…
tapi layakkah diri aku ini diampunkan…..

Aku terfikir lagi masih layakkah diri aku 
untuk mendapat seorang suami yang baik yang dapat pimpin aku ke jalan yang benar..
yang mencintai aku kerana Allah kerana ingin membentuk dan mendidik aku…
bukan kerana cintakan aku kerana kemaksiatan…..
LAYAKKAN ker aku

Aku dibesarkan tanpa seorang lelaki yang dipanggil ayah didalam hidup aku..
dan untuk menyebut perkataan ayah itu adalah sukar sekali dalam hidup aku…

Aku bersyukur dengan segala pemberian Allah untuk aku..
bagi aku yang diberikan adalah yang terbaik untuk hambanya 
Cuma kadang-kala aku terpaku dan 
tertanya adakah sinar BAHAGIA itu masih wujud untuk aku…


Tetapi aku menantikan BAHAGIA itu .
.menanatikan ianya hadir kerana aku pasti BAHAGIA itu pasti ada..
aku Cuma sedang diuji dan terus diuji..
aku mesti ingat apa yang aku lalui ini adalah 
sebuah perjalanan menuju satu distinasi iaitu akhirat…

Dan dalam jalan yang aku lalui itu adalah jalan yang berliku…
aku kena ingat tiada benda yang mudah dalam hidup ini…
dan paling penting jangan menyalahkan orang lain..


0 comments:

Post a Comment

 

♥ nukilan sang pena ✿ © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates