11 Dec 2013

Masanya akan sampai satu hari nanti...Barakallah teman-teman....


Cuti sekolah memang sangat sinonim dengan majlis perkahwinan, penyatuan dua jiwa menjadi satu... Syukur dan alhamdulliah kepada mereka yang bakal dan telah menyulam detik bahagia bersama insan yang telah ditakdirkan untuk bersama dunia dan akhir. Jagalah ikatan dan jangan sekali goyah dengan gelombang batera rumah tangga.




 Maaf juga kepada teman-teman yang telah menghantar utasan undangan ke majlis hari bahagia korang semua,kerana pena tidak dapat menghadirinya, hanya doa yang pena dapat kirimkan agar semua berada dalam keadaan bahagia hingga ke jannah.



Semestinya apabila melihat semua rakan-rakan telah dan akan meraikan hari bahagia mereka, dan terdetik di hati 

"aku bila lagi:" 



In shaa allah hari bahagia itu pasti akan hadir tepat pada masanya. Mungkin hati kecil kita berkata,

"lambat lagi aku nak bernikah sebab aku belum ada pasangan''



Jangan risau dengan janji Allah kerana ia adalah satu kepastian. Perbaiki diri kita dahulu, agar apabila tiba dan masanya pasangan kita akan terjua dengan kehadiran kita dalam hidupnya. Bukankah ia sesuatu yang indah? Dan semoga kita akan dipertemukan dengan pasangan kita dalam keadaan yang terbaik, dalam keadaan rahmat Allah. In Shaa Allah kerana disitulah kunci permulaan kebahagian.



Dan teman pena pun ada kata, 

"Jangan risau ia akan datang tanpa kamu sangka, macam akk, akk tak percaya yang akk tunang hari ini, ia berlaku secara pantas"


Dan perkara yang paling  indah adalah kita bercinta dengan si dia tanpa kita sedar? Bagaimana? Jawapannya adalah dengan doa... Mendoakan pasangan kita dan keluarganya tanpa kita mengenalinya adalah satu doa yang ajaib dan termakbul dan sampai dihatinyma. Dan apabila bertemu seperti mempunyai magnet dan seperti telah lama mengenali antara satu sama lain. Itulah kuasa doa..



Jika masih lagi memikirkan mengenai soal jodoh ini, apa kata kita ketepikan soal itu sebentar dan memikirkan apakah lagi matlamat dan tanggungjawab yang belum kita laksanakan...

In Shaa Allah, siapa tahu Allah akan bagi apa yang kita mahukan selepas tanggungjawab kita telah terlaksana? Dan mungkin sebab tanggungjawab yang belum terlaksana juga menyebabkan kita belum dipertemukan dengan si dia yang bakal menjadi ratu di hati.



Pena menulis entri ini sebab pena mahu mengingatkan diri pena juga yang kadang-kala alpa dan lupa dengan urusan dan tanggungjawab yang seharusnya digalas.

In Shaa Allah matlamat pena sekarang adalah umi pena. Pena sahajalah harapan umi dan besar tanggungjawab pena pada seorang ibu yang telah membesarkan pena dengan penuh kepayahan. Biarlah pena membahagiakan umi dengan kemampuan yang ada sebelum pena menjadi tanggungjawab orang lain satu hari nanti. 

In Shaa Allah 

Amen...

0 comments:

Post a Comment

 

♥ nukilan sang pena ✿ © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates