3 Dec 2013

Aplikasi daripada pembelajaran Adobe Illustrator...


Entri pada kali ini pena hanya dan berkongsi dengan hasil kerja pena daripada pembelajaran Adobe Illustrator (AI). Pena memang minat dengan benda-benda yang berkaitan dengan graphic ini.. ia juga boleh menjadi nilai tambah dalam diri ini. Belajar la apa pun asalkan ia dapat memberi manfaat kepada diri kita dan masyarakat sekeliling..

AI ini pena belaja yang basic jer sahaja dan hasil kerja individu yang pertama yang pena dapat hasilkan adalah 'name card' atau kad nama.. Hehehe dulu masa zaman sekolah pena suka sangat dengan name card ini, dan jika semua masih ingat pada mereka yang lahir dalam zaman 80an-90an pasti ada name card masing-masing yang bercorak-corak yang pelbagai itu...dan akhirnya pena berjaya menghasilkan name card sendiri..rasa agak berbangga jugalah hehehe...




Ini adalah tugasan yang cikgu berikan setelah semua asas diajarkan. Dan selepas itu tugasan kumpulan pula adalah untuk menghasilkn banner..memang sangat mencabar bagi kami yang baru belajar basic ini, tetapi ia seronok.. dan disebabkan masalah teknikal yang jadi pada ketika itu pena dan kumpulan tidak dapat nak save banner tu..agak sedih juga lah..

Biasalah bila syarikat pergi hantar sesuatu kursus ini makna adalah tugas yang bakal menanti..dan pena telah pun ditugaskan untuk membuat banner dan banting perasmian bagi kelab kembara muslim, dah nama pun kerja di agensi pelancongan , jadi bagi menarik ramai lagi yang melancong dan dalam masa yang sama mengeratkan ukhuwah, jadi tercetuslah idea penubuhan kelab ini, walaupun ia percubaan pertama dan banyak kali juga design yang dihasilkan kurang memuaskan dan inilah hasil terakhirnya... dan kenapa banting ini besar daripada biasa? ada cerita disebaliknya dan ia mempunyai kaitan dengan entri pena sebelum ini..



Keihlasan dan dalam niat berkerja..jika dimulakan dengan niat yang baik in shaa allah segalanya mudah..

inilah hasilnya...



Untuk tidak lupa dan memahirkan lagi seni AI yang dah pena belajar, jadi pena dengan suka relanya pula buat cover cd untuk dihantar kepada para peserta korban...




Jadi janganlah kita berhenti dari belajar. Ilmu Allah sangat luas cuma ia terletak pada diri kita mahukan ilmu itu atau tidak. Ilmu yang ada juga kita harus berkongsi agar ia dapat menjadi amalan kita. In Shaa Allah..


0 comments:

Post a Comment

 

♥ nukilan sang pena ✿ © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates