7 Apr 2015

UPAH HAJI 1436H

Assalamulaikum semua, ini  adalah entri pertama pena untuk tahun 2015. Allhamdulliah berkesempatan juga untuk entri kali ini.

Ada yang mengenalinya sebagai badal haji, ada juga yang kenal sebagai upah haji. Walaubagaimanapun ia adalah satu perkara yang sama. Menunaikan haji bagi mereka yang telah TIADA dan MASIH belum menunaikan HAJI.

Sebagai anak kita tidak boleh mengambil ringgan akan hal ini. Tanggungjawab kita besar bagi menunaikan upah haji bagi mereka.




Kasih Ibu sampai ke Syurga,
Kasih Ayah sepanjang masa,
Kasihan Anak laksanakan “Upah Haji” mereka,
Andai mereka telah tiada.

Menggantikan haji bagi pihak yang meninggal dunia hukumnya adalah WAJIB samaada telah diwasiatkan oleh si mati atau tidak. Pendapat ini dipegang oleh Mazhab Syafie.

Adakah kita sedar akan kewajipan ini? Tidak ramai yang tahu akan kewajipan ini.

Sebelum ini pena juga tidak sedar akan kewajipan ini, hinggalah pena berkerja di satu travel agensi ini.


Jika ingin mendaftar atau boleh mempunyai sebarang pertanyaan lebih lanjut boleh hubungi :


03 6184 1542
03 6187 1542
03 6189 1542

Whatsapp
013 673 9000

In Shaa Allah dengan tanggungjawab yang telah kita laksanakan ini dapat membantu mereka disana. Inilah pengorbanan kita yang tidak sebesar mana untuk mereka yang telah memberikan kehidupan kepada kita.

Juga sentiasalah kita beringat bahawa harta yang dicari bukan untuk kita, sebahagian daripadanya adalah milik orang lain, bukan milik kita.

p/s : ini adalah harga promosi  sebelum 1 syawal, dan harga ini telah termasuk dengan GST. Jangan risau tiada kos tambahan dikenakan.

0 comments:

Post a Comment

 

♥ nukilan sang pena ✿ © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates