28 May 2014

Nak tanya boleh...?


Rindu dengan blog...nak update entri baru asyik tak berkesempatan... sebab dah mula  sibuk sekarang..

Soalan yang selalu ditanya oleh rakan-rakan yang tidak mengenali latar belakang pena..

"Ain nak tanya sikit boleh tak harap tak kecik  hati la ek.."

dan sememangnya pena dah tahu soalan yang nak ditanya...

"Ayah ain mana ek sebab selalu tengok gambar ain dengan mak jer"

dan pena hanya membalas dengan senyuman, dan soalan itu tidak langsung menyetuh hati mahupun perasan pena.

Pena jelaskan yang ibu dan ayah pena bercerai sejak pena masih kecil lagi, penerangan yang ringkas dan mudah untuk difahami.

Sebab kebanyakan mereka mungkin pelik sebab di mana-mana sahaja akan ada gambar pena berdua dengan umi. dan sememangnya pena sangat rapat dengan insan ini.. bagi sahabat yang rapat dengan pena dia akan tahu betapa rapatnya pena denga ibu pena.


Mungkin ada yang melihat remaja atau anak-anak yang membesar dan dibesarkan dalam keluarga induk tunggal ini akan memberikan kesan kepada tahap perkembangan anak tersebut. Kurangnya kasih sayang menyebabkan remaja dan anak-anak ini terlibat dengan gejala anti sosial.

Pena menafikan fakta ini melalui kajian yang telah pena lakukan untuk kajian ilimiah pena semasa belajar dahulu. Pena bukan sahaja melakukan kajian ilimiah yang mana diwajibkan kepada mereka yang bergelar pelajar, tetapi pena juga melakukan latihan industri di tempat yang sama. 

Data dan kajian yang pena perolehi menunjukkan bahawa remaja yang terlibat dengan anti sosial ini bukan berasal daripada keluarga induk tunggal, peratusan mereka kecil jika hendak dibandingan mereka yang mempunyai ibu dan ayah.

Sebab apa pena menulis entri ini adalah ingin membuktikan bahawa walaupun dibesarkan tanpa ayah, alhamdulliah pena telah terdidik. Umi memang sangat tegas dalam mendidik pena. Jika hitam katanya tetap hitamlah...sedikit pun kasih dan sayang daripada umi tidak kurang malah bertambah-tambah...


hurm panjang pula dibebelkannya kan..ingat nak menulis entri yang pendek sahaja...



jangan menilai seseorang itu daripada latar belakangnya....

kerana KESEMPURNAAN itu subjektif


0 comments:

Post a Comment

 

♥ nukilan sang pena ✿ © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates